Rindu Zaman Belajar

4:15pm, 24/01/2017, Selasa
Tempat kerja, MUM

Assalamualaikum dan selamat petang Malaysia. Tadi aku berborak dengan kawan masa belajar dulu. Dalam dua tahun aku sama bilik dengan dia. Sejak aku grad hari tu (2011), memang dah habis lost contact dengan dia. Cuma sekadar add dekat FB je. Kebetulan pula dia pun tak aktif FB, jadinya tak dapat nak update pasal kehidupan masing-masing. Semua menyepi....

(Btw aku memang tak berapa ngam dengan bebudak yang satu bilik dengan aku masa Degree dulu. Kecuali tiga orang ni (Jaja, Asma' dan Akmal). Tak tahu lah kenapa dengan rumet-rumet lain aku tak berapa masuk. Mungkin aku jenis pemalu? Atau aku suka buat hal sendiri? Atau aku ni poyo? Sebab selalunya aku akan pergi lepak dekat bilik kawan-kawan sekelas aku. Jarang sangat aku duduk bilik kecuali waktu belajar, tengok movie atau tidur. Well, mungkin aku lagi selesa dengan bebudak kelas aku kot. Sebab aku lagi banyak habiskan masa dekat kelas, buat asaimen, dan lepak library. Mungkin lah.... )

Jadinya semalam aku terjumpa instagram Akmal. Aku pun follow. Lepas tu aku mesej dekat instagram dia. Lepas tu minta nombor telefon. Lepas tu borak-borak dekat Whatsapp. Bila borak-borak ni rasa kelakar. Sebab dia ingat macam-macam tentang aku. Dia ingat buku yang aku suka baca, lagu yang aku selalu dengar, movie yang aku selalu pasang, aku suka makan apa. Haha. Rasa kelakar sebab aku pun tak ingat tentang diri aku dulu. Kahkahkah. Itulah gunanya blog kan? Untuk kita kadang-kadang imbas balik siapa diri kita dulu...

Bila dah borak-borak ni, aku rasa sangat sangat sangat rindu zaman belajar dulu. Sangat amat sangat! Jadinya misi aku ialah untuk pergi ke sana dan melepak beberapa jam untuk aku imbau kenangan lama aku. Hihi.

Ok post kali ni macam tak ada benda sangat nak di sampaikan. Cuma nak cakap aku rindu sangat zaman belajar dulu. Dari sekolah sampailah universiti :( Rindu sangat. Tak tahu nak cakap macam mana. Umur makin tua, masing-masing dah ada kehidupan masing. Aku mampu tengok gambar je........ :(


Kerja Tuhan, siapa tahu?

No comments:

Post a Comment

Huzayr 2nd's Dental Checkup

 10:57pm, 13/11/2021, Sabtu, Bandar Sunway, Hari ini aku ada appointment di Klinik Gigi Zen, Dataran Mentari. Nak buat scalling. Setahun leb...