Kena Langgar Motor (Part 2)

3:22pm, 05/04/2017, Rabu
Tempat kerja, MUM

Sambungan kepada post (Kena Langgar Motor).

Bila kita kena musibah atau ujian macam ni, nanti ramai akan mesej dan tanya keadaan kita. Baguslah kan, maknanya ramai yang prihatin. Cuma kadang-kadang tu penat jugak nak jawab benda sama dekat semua orang. Kihkih. Tak apalah, nanti kalau semua orang buat tak tahu kang sedih pulak. Tapi aku tak suka sangat bila orang simpati sangat. Hihi. Kena jugaklah tunjukkan yang kita ni okay je walaupun dalam hati Allah je tahu.

Hmm, dan bila kita dalam keadaan sakit atau sedih macam ni, kita automatik akan mengharapkan orang yang dekat dengan kita untuk ada di sisi. Kan?

Ada di sisi? Benda ni benda paling sedih. Kau bayangkan bila kau tengah sakit atau susah, orang yang kau harapkan untuk ada dengan kau - tak ada. Heh. Pedih weh. Rasa sedih. Tapi aku kena chill. Allah ada. Keluarga ada. Dia je tak ada. Siapa dia? Jeng jeng. Tak apa lah. Aku rasa aku kena belajar berdikari. Semalam pun aku jalan pergi klinik sendiri lepas eksiden - jalan kaki lagi tu. Balik dari klinik pun aku jalan kaki. Bos aku gelak je dengar. Orang eksiden pun pergi dan balik jalan kaki. Huhu. Bila aku fikirkan semula pun aku gelak. Kalau aku pengsan tak ke naya? Makin teruk ada lah. Tapi alhamdulillah, Allah bagi lagi aku kekuatan. Alhamdulillah. Ni baru sikit. Sikit sangat.

Ujian ni peringatan sebab Dia sayang kan? Aku pun tak sangka aku akan di langgar motor. Pengalaman baru. Hehe. Okaylah tak larat nak taip banyak - banyak sebab satu badan aku kejang dan cramp semacam ni. Nak jalan pun dah macam robot. Tak sabar nak balik rumah! Tata.


Kerja Tuhan, siapa tahu?

No comments:

Post a Comment

Huzayr 2nd's Dental Checkup

 10:57pm, 13/11/2021, Sabtu, Bandar Sunway, Hari ini aku ada appointment di Klinik Gigi Zen, Dataran Mentari. Nak buat scalling. Setahun leb...