Post caca merba

12:21pm, 21/06/2018, Khamis,
Tempat kerja, MUM

Salam Malaysia baru, harapan baru. Ewah.

Seperti biasa, setelah berbulan baru lah ada post baru - itu pun setelah memaksa diri menekan keyboard ihihi. Banyak benda yang dah terjadi dalam masa aku tak update blog ni tapi malas pulak kan nak cerita satu-satu. Jadinya aku cerita sikit-sikit sajalah.

Alhamdulillah, adik aku Abbas sudah selamat bernikah dengan Nazura pada 17 April 2018. Kakak ipar aku, Kak Tim juga sudah selamat melahirkan seorang cahaya mata bernama Amna Fikriyyah. Comel bulat gebu debab senang aku nak angkut haha.

Dan aku juga sekarang sedang mengandungkan bayi lelaki berusia 30 minggu ehehe. Tak sangka lagi beberapa minggu aku akan jadi seorang ibu. Serius tak sangka. InshAllah, due date pada 29 Ogos 2018. Awal - awal pregnancy tu memang lemah lemau lembik semua ada. Masa tu lah datang perasaan tak nak dah mengandung. Sebab tak rasa macam diri sendiri langsung. Jalan dua tiga tapak pun dah tak larat. Makan pun tak selera. Muntah tu tak lah kerap tapi mual-mual loya tu sentiasa ada. Alhamdulillah, sekarang baby dah besar - aku dah kembali bertenaga seperti biasa hehe. Cuma sakit-sakit belakang tu adalah menyerang kadang-kadang. Masa dia menyerang tu memang aku kena bangun dan jalan-jalan bagi dia hilang. Susu, soya, buah, dan yang seangkatan dengannya tu aku kena paksa sumbat dalam mulut. Padahal sebelum ni sebulan sekali pun tak tentu makan buah haha. Teruk betul.

Okay seperti biasa, memandangkan aku malas nak menaip. Jadinya marilah kita menempek satu dua gambar buat kenangan di hari tua.


Saja gabung dua gambar ni. Macam comel. Macam jelah :P Atas gambar nikah, bawah gambar raya 2 Syawal baru-baru ni ehehe.
Amna Fikriyyah
Ini baby saya semasa 24 minggu hihi. Tengok hisap jari kot.

Okay itu sahaja untuk hari ini. Otak dah beku sejak meningkat usia ni. Kemain malas nak menaip apa-apa hehe. Jumpa lagi di lain hari. Tata.


Kerja Tuhan, siapa tahu?

No comments:

Post a Comment

Huzayr 2nd's Dental Checkup

 10:57pm, 13/11/2021, Sabtu, Bandar Sunway, Hari ini aku ada appointment di Klinik Gigi Zen, Dataran Mentari. Nak buat scalling. Setahun leb...