Surprise - Chocolate Bouquet

​​2:45pm, 16/3/2017, Khamis
Tempat kerja, MUM


Assalamualaikum dan selamat tengah hari rakyat Malaysia dan seantero dunia. Alhamdulillah, masih diberi peluang untuk bernafas dan menjalani kehidupan sebagai hamba-Nya. Cewah. Oh ya, harini aku nak cerita sikit. Sebagai menyahut saranan Mazlan untuk membuat dua kerja dalam satu masa, kawan aku (Nabila, IG: surprisebymissromantik) ada buat servis 'chocolate bouquet delivery'. Jadinya aku pun ajak lah Murni dan Fatin untuk bagi Alwan hadiah chocolate bouquet tu sempena birthday dia yang akan datang pada 18 Mac nanti. Memula plan nak bagi esok 17 Mac (Jumaat) tapi di sebabkan dia cuti esok. Aku pun awalkan sikit tarikh ke hari ini...

Nak di jadikan cerita nya. Dalam kitorang nak buat surprise dekat Alwan tu, aku dan Fatin pun di surprisekan oleh Murni! Dalam diam dia pun buat deal untuk hantar chocolate bouquet dekat aku sekali. Tu yang pagi tadi aku dapat dua misscall, bila aku call balik nombor tu orang tu cakap nak hantar sesuatu. Aku tanya ni Pos Laju ke? Sebab kalau Pos Laju barang tu dia boleh direct hantar ke mailing room dekat tempat aku kerja ni. So nanti aku ambil dekat situ je. Tapi dia cakap bukan. So oklah, aku suruh dia datang lagi sekali.

Dalam masa yang sama kami pun borak borak dekat group whatsapp. Alwan cakap dia dapat chocolate bouquet yang kitorang hantar tu. Yeayyy. Alhamdulillah selamat sampai. Harapnya dia gembira lah kan?

Tetiba tadi orang tu call semula. Dia suruh aku turun cakap barang dah sampai. Jenuh tau aku fikir aku ada order apape barang online ke. Rasanya tak. Haaa, sampai je dekat pagar guard aku dah nampak orang tepi motor pegang belon. Sah sahhhhhh Murni yang bagi ni. Dapat je chocolate bouquet dan belon tu terus aku cari nama dekat kad. Murni! Hihihi. Sayang sangat Murni ni. Walaupun dia jauh di mata, tapi sungguh aku cakap, sangat dekat di hati.


Alhamdulillah, sebab di kurniakan kawan yang sentiasa membahagiakan. Sentiasa dekat di hati. Sentiasa ada di sisi. Sentiasa mendengar dan jujur memberi pendapat. Terima kasih kawan :)


Janji Tuhan, siapa tahu?

No comments:

Post a Comment

Huzayr 2nd's Dental Checkup

 10:57pm, 13/11/2021, Sabtu, Bandar Sunway, Hari ini aku ada appointment di Klinik Gigi Zen, Dataran Mentari. Nak buat scalling. Setahun leb...